Ide o budovu súp. č. 17 ( areál pozostávajúci z budovy Obvodného úradu, zasadačky, budov Úradu práce, soc. vecí a rodiny, garáží, budovy civilnej obrany vrátane príslušenstva ako plot, spevnené plochy) a pozemky v celkovej výmere 4712 m2 za cenu 1 161 800 € a ďalej chce predať budovu súp. č. 638 zimný štadión a pozemok vo výmere 6790 m2 za minimálnu cenu 2 434 727 €. Takto sa snaží zmierniť zlú finančnú situáciu mesta, ktoré je už štvrtý rok v strate.
Keďže mesto si nemôže zobrať úver na bežné výdaje a jeho chod, pán primátor Parízek sa snaží takýmto spôsobom získať finančné zdroje na tieto účely. Avšak tento spôsob je dosť čudný, pretože areál Obvodného úradu chce predať Mestskému podniku služieb, ktorý je spoločnosťou so 100% účasťou mesta, t. z., že dlh opäť pôjde na vrub mesta a ďalej uvádza ako dôvod efektívne využitie v rámci činností tejto spoločnosti. Pýtam sa, ak je mesto jediný spoločník Mestského podniku služieb, prečo nevie samo efektívne využiť tento areál?
Z druhého súdka je predaj zimného štadióna. Tu ide o predaj na lízing. Mesto chce predať zimný štadión a následne ho od spoločnosti, ktorá ho kúpi, splácať lízing a po ukončení lízingovej zmluvy bude spätne prevedený do majetku mesta. Jedná sa vlastne o okamžité získanie financií pre mesto a následné splácanie lízingových splátok spoločnosti, ktorá vyhrá súťaž o kúpu zimného štadióna. Ako vieme úroky lízingových spoločností sú v desiatkach percent, pričom dĺžka lízingu sa uzatvára pri nehnuteľnostiach spravidla na dvanásť rokov pri vstupnej splátke 15% - 70%. Takže okamžité finančné krytie potrieb mesta sa rovná veľkému zaťaženiu do ďalšieho obdobia.
Poznámka na záver. Síce je v podmienkach kúpy, že počas trvania zmluvy bude zachovalý účel využitia zimného štadióna, ale čo sa stane so službami a nájomníkmi, ktorí tam v súčasnosti sú?
Ing. Kostelný Vladimír